Logotypen är ofta dörren mellan varumärket och publiken. En visuell symbol som kan avgöra om du är beredd att betala 50 kr eller 1500 kr för en pikétröja. Som kan inge förtroende, trygghet, skapa förväntningar och ge löften i form av tillhörighet, status, ansvar eller något annat som kunden vill identifiera sig med.
VAR SKA DU SYNAS?
Logotypen själv har inget värde utan sitt sammanhang. Vilka värden och magi ska din logotyp laddas med? Hur och på vilket sätt ska den användas? I vilken miljö? Frågor som kräver bra svar och som bottnar i varumärkets personlighet och kärnvärden. Ska man synas mest i digitala mediekanaler så bör man anpassa sin logotype för digitala medier fullt ut. Tydlighet på skärm, i små storlekar, som ikon och profilbild - är något man då bör anpassa logotypen för. Möjligheten att animera och ljudsätta sin logo är också något som blir mer och mer viktigt när rörlig bild blir vanligare. Samtidigt gäller det att inte komplicera saker och ting utan sträva efter något som är enkelt och
tidlöst och fungerar i olika sorters medier.
20 ÅRS ERFARENHET
GoodRace har lång erfarenhet av att skapa eller modernisera er logotype och sätta dem i ett sammanhang så de blir mer än bara en logotyp. Vi är vana att jobba med både större och mindre företag och tar dig genom hela processen utifrån dina behov och marknad.
Om du har funderingar kring ditt företags profil eller logotyp och tycker den skulle behöva moderniseras, mejla stefan@goodrace.se för ett möte.